testimonials

Crossfitter Ellen Aerdts

'Doe je nog aan CrossFit nu je zwanger bent?', 'Ik zou dat niet doen als ik jou was', 'Weet je wel hoe gevaarlijk het is wat jij doet?'  Eén van de vele vragen, opmerkingen of goedbedoelde adviezen die ik deze zwangerschap heb gehoord. Als ik, als zwangere vrouw, hier antwoord op mag geven dan is mijn antwoord: 'ja, ik doe nog steeds aan CrossFit en nee, het is niet gevaarlijk.' Vanaf het moment dat ik wist dat er een mensje in mijn lichaam groeide ben ik gaan nadenken hoe ik het sporten wilde aanpakken. Ik wilde fit en in beweging blijven. Dat waren mijn doelen. Progressie boeken is pas weer een doel voor na de zwangerschap. Dat was gemakkelijker gezegd dan gedaan. Acceptatie en aanpassing zijn hierbij de sleutelwoorden. Mijn trainer en fysiotherapeut hebben me hier onwijs bij geholpen en gesteund. Naarmate de zwangerschap vordert merk ik dat sommige oefeningen steeds meer moeite kosten.  Door samen te kijken naar andere opties krijg ik niet het gevoel dat ik niets meer kan. Integendeel, ik ben juist trots als andere oefeningen me wel nog goed afgaan. Al met al kan ik alleen maar positieve punten benoemen van CrossFit tijdens de zwangerschap. Zolang je maar naar je lichaam luistert!

Crossfitter Sander Hermkens:

Voor ik begon met crossfit heb ik 5 jaar lang gefitnest. Op een gegeven moment was mijn motivatie er niet meer om dit te doen. Toen ben ik op zoek gegaan naar iets anders. Via vrienden ben ik toen terecht gekomen bij Crossfit Panningen. Ik ben begonnen met een proefles en ik was meteen verkocht, dit is het dit ga ik doen. Zo veel verschillenden dingen die aan bod komen van kracht, gymnastics tot conditie niet te vergeten. Je haalt steeds het uiterste in je naar boven vooral met een WOD. Ik ben begonnen met de fundementals hier leer je de basis bewegingen van crossfit. Als snel ben ik mee gaan doen met de WOD,s en het werkte verslavend, ik ging 4 a 5x per week. Het leuke van crossfit vind ik dat je met een groep bent waardoor er altijd een soort van wedstrijd gevoel heerst. Je wil toch altijd de snelste zijn natuurlijk. Ook de manier van les geven door de trainers vind ik heel fijn er word voortdurend gelet op het correct uitvoeren van een oefening. Dit vind ik persoonlijk heel fijn want hierdoor verklein je de kans op blessures. Ik kan crossfit zeker aanraden want het is voor elk niveau of je nu topfit bent of dat je net begint.

Marjolein over haar ervaring met Personal training olv Perrin Hendrix:

Personal Training van Perrin geeft mij kracht, zowel letterlijk als figuurlijk! Twee keer per week ga ik met veel plezier naar de sportschool om met Perrin te trainen; één keer individueel (Personal Training) en één keer in een groepje met twee anderen (Small Group training). Tijdens de Personal Training zijn we bezig met enkele doelen specifiek voor mij. Zo oefenen we motorische vaardigheden en reactievermogen, maar zijn we ook bezig met dingen als grenzen verleggen en rust creëren in mijn hoofd en is er aandacht voor voeding en leefstijl. Vorig jaar hebben we onder andere als doel gesteld om mee te doen aan een 5 kilometer run. Samen met Perrin is het gelukt om de 5 kilometer uit te rennen. Wat een trots gevoel gaf dat! Door een omgeving te creëren van vertrouwen en veiligheid maakt hij het voor mij mogelijk om te trainen op mijn niveau. Tijdens de Small Group trainingen zijn we meer bezig met algemene doelen zoals het verbeteren van kracht, conditie en mobiliteit, maar ook hier wordt uitdrukkelijk rekening gehouden met het niveau en de mogelijkheden van ieder persoonlijk in de groep. De kracht van Perrin is dat hij mij als geen ander weet te motiveren om mezelf te verbeteren maar ook om me te remmen als mijn lichaam daarom vraagt. Door zijn deskundigheid en passie maakt hij van elke training een (meestal heftig) feestje!
 

Delen: